شرکت سئو

انجام خدمات سئو

انجام خدمات سئو

چگونه می توان رتبه الکسا را ​​پایین آورد؟

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵ ب.ظ

چگونه می توان رتبه الکسا را ​​پایین آورد؟
اگر وب سایتی دارید ، اطمینان از معتبر بودن آن بسیار مهم است. با این وجود ، اعتبار مفهوم مبهم است ، به خصوص اگر تازه وارد وبلاگ نویسی شده باشید. معمولاً وب سایت هایی که بازدید زیادی دارند ، پایگاه داده های طرفداران ، بک لینک به سایت های دیگر و سئو قوی از اعتبار بیشتری نسبت به سایت های دیگر برخوردار هستند. رتبه شما در الکسا نشان دهنده عملکرد خوب سایت شما در مقایسه با سایر سایت های جهان به ویژه سایت های رقبا است.

رتبه الکسا معیار مهمی برای وب سایت ها است و به نوعی محبوبیت سایت را نشان می دهد. Alexa.com به تمام وب سایت ها شماره ای اختصاص می دهد که Alexa Alexa rank نامیده می شود. اگر یک تبلیغ کننده بخواهد در سایت شما تبلیغ کند ، یا حتی بازدید کننده ای که می خواهد از سایت شما خرید کند ، احتمالاً رتبه الکسای سایت شما را بررسی می کند. بنابراین بهبود این رتبه بندی می تواند تأثیر مثبتی در موفقیت و درآمد سایت داشته باشد.

الکسا رتبه چیست؟
رتبه الکسا عددی است که نشان دهنده محبوبیت نسبی سایت شما در مقایسه با سایت های دیگر است. با توجه به این تعریف ، ما درک می کنیم که رتبه الکسا نه تنها به میزان بازدید سایت ما بستگی دارد ، بلکه تغییرات در بازدید سایر سایت ها می تواند بر رتبه الکسا سایت ما تأثیر بگذارد.

الکسا توسط یکی از شرکت های تابعه آمازون اداره می شود و از آمار ترافیک وب برای ردیابی فعالیت های آنلاین افراد استفاده می کند.

در واقع ، رتبه بندی هر سایت نتیجه مجموعه ای از محاسبات است و اطلاعاتی مانند تعداد بازدید از یک سایت در سه ماه گذشته و تعداد بازدید توسط افراد جدید را نشان می دهد. این داده ها از طریق مرورگرهای Chrome ، Firefox و Internet Explorer جمع آوری می شوند.

الگوریتم الکسا اطلاعات سایت شما را با تمام سایت های دیگر مقایسه می کند ، بیشتر در سه ماه گذشته تمرکز دارد ، بنابراین برای تعیین اعتبار سایت شما یک مقایسه نسبی انجام می دهد. سایت با کمترین رتبه در موقعیت تقریبی 30 میلیون و سایت با بالاترین رتبه در موقعیت 1 قرار دارد.

اما سایتهایی که بازدید کننده ندارند به هیچ وجه در رتبه بندی الکسا قرار نمی گیرند. همچنین تا زمانی که الکسا نتواند داده های خود را جمع آوری کند ، ممکن است سایت های جدیدی در این لیست نباشند.

هرچه این تعداد کمتر باشد ، سایت ما از موفقیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است. بنابراین بهبود رتبه الکسا در واقع به معنای پایین آوردن رتبه الکسا است. اگر رتبه الکسای یک سایت 1000 باشد ، در این صورت 999 سایت دیگر وجود دارد که مخاطبان بیشتری دارند. البته در سایت الکسا هم رتبه جهانی سایت و هم رتبه الکسای ایران را می توان مشاهده کرد. اگر سایت ما در ایران رتبه 350 را دارد ، بنابراین 349 سایت دیگر وجود دارد که محبوبیت بیشتری در ایران دارند. هدف ما کاهش رتبه الکسا در ایران است. محبوبیت نیز بر اساس تعداد بازدیدکنندگان در روز و همچنین به طور متوسط ​​تعداد صفحات بازدید شده محاسبه می شود. بنابراین ممکن است دو سایت دقیقاً 1000 بازدید کننده در روز داشته باشند ، اما دارای رتبه الکسا بسیار متفاوت هستند ، زیرا در یک سایت هر بازدید کننده فقط 2 صفحه از سایت و در سایت دیگر هر بازدید کننده 10 صفحه مشاهده می کند.

نکته دیگر این است که رتبه الکسا با توجه به میانگین رتبه سه ماه گذشته نمایش داده می شود. بنابراین اگر روزی بازدید زیادی به سایت می کنید ، انتظار نداشته باشید که بلافاصله تأثیر زیادی در رتبه الکسای سایت داشته باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۸
زینب محمددوست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی