شرکت سئو

انجام خدمات سئو

انجام خدمات سئو

اصول تولید محتوای متنی چیست؟

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰ ق.ظ

تولید محتوای متنی پیش شرط تولید انواع و قالبهای مختلف محتوا است. شاید از خود بپرسید که اصول تولید محتوای متنی چیست؟ یا اصلا تولید محتوای متنی به چه معناست؟ خصوصیات محتوای متنی چیست؟ به عنوان مثال ، اگر می خواهیم فیلم آموزشی بسازیم ، ابتدا باید متن را بنویسیم و سپس به سراغ ضبط فیلم برویم. بنابراین حرف اول همیشه تایپ می شود.

من پیشنهاد می کنم قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه با هم محتوای متنی تولید کنیم ، چگونه برای یک مقاله محتوا تولید کنیم؟ نگاهی بیاندازید.

در این مقاله می خواهم تولید محتوای نوشتاری (متنی) را به گونه ای معرفی کنم که دیگر نگران نوشتن محتوای متنی مفید و کاربردی نباشید و هر آنچه را که می خواهید به درستی و در اصل بدون استرس بنویسید. تولید محتوای متنی مربوط به محتوای تصویری است و پیشنهاد می کنم مقاله تولید محتوای دیداری چیست؟ است.

اصول تولید محتوای متنی چیست؟
در ادامه مقاله ، می خواهم به شما کمک کنم بیاموزید که برای محتوای متنی چه اصولی را باید رعایت کنیم تا از مخاطبان بازخورد خوبی بگیریم تا درنهایت بتوانیم در گوگل رتبه بندی کنیم!

جذاب و کاربردی: بسیاری از مقالات فقط در حال نوشتن هستند ، گویی نویسنده به زور بیدار شده و شروع به نوشتن مقاله کرده است. مقاله و محتوایی که می نویسید باید جذاب باشد و برای حل مشکل کاربر باشد. در ادامه به شما می گویم که مشکلات مخاطب را از کجا شناسایی کنید.

ساده سازی مفاهیم: انیشتین در این زمینه می گوید:

شما هرگز چیزی را نمی فهمید! مگر اینکه بتوانید آن را برای مادربزرگ خود توضیح دهید!

نتیجه می گیریم که باید مفاهیم را ساده و روشن کنیم تا برای همه قابل درک باشند. البته باید شخصیت خود را نیز در نظر بگیرید.

احترام به مخاطب: شما باید به مخاطب احترام بگذارید زیرا آنها وقت خود را برای خواندن مطالب شما اختصاص داده اند ، بنابراین باید بهترین نتیجه را از شما بگیرد و به سراغ رقبای دیگر نرود. این عمل ارزش مخاطب را به شما یادآوری می کند.

از مطالب مرتبط استفاده کنید: اکنون که این مقاله را می خوانید ، ما در مورد تولید محتوای متنی صحبت می کنیم و نه در مورد تولید محتوای صوتی و تصویری (بازاریابی ویدئویی).

از محتوایی استفاده کنید که از نظر موضوعی در متن شما مرتبط است.

پیوند دادن به موضوعات مرتبط: من در اینترنت به دنبال موضوعی بودم که مقاله ای را باز کردم و نگاهی به آن انداختم. موضوع پیوندها بسیار متفاوت بود. پیوندهایی به موضوعات غیر مرتبط داشت که هیچ ارتباطی با موضوع اصلی نداشت! اگر در مورد تولید محتوای متنی می نویسید ، به مقاله "آموزش تجزیه و تحلیل رقابتی" پیوند ندهید و وقت مخاطب با ارزش را از دست ندهید!

تراکم کلمات در یک پاراگراف: تعداد کلمات هر پاراگراف باید حداقل 150 و حداکثر 300 کلمه باشد. این مهم برای مخاطب خواندن است و کاربر را خسته نمی کند زیرا با کلمات زیادی روبرو نیست و از خواندن پاراگراف های کوتاه لذت می برد.

رعایت علائم نگارشی: برخی از نویسندگان از این علائم نگارشی به درستی استفاده نمی کنند. علائم نگارشی در انتقال پیام نقش مهمی دارد زیرا کلمات بارگیری می شوند و معنای جمله با کمی فاصله یا ویرگول کاملاً تغییر می کند. حتماً این جمله را شنیده اید که می گوید:

"بخشش لازم نیست ، او را اعدام کنید."

این جمله ای است از مدرسه ابتدایی با من که معلم فارسی ما اهمیت استفاده از علائم نگارشی را به ما آموخته است. جمله فوق را نیز می توان به صورت زیر نوشت:

"ببخشید ، شما مجبور نیستید او را اعدام کنید."

معنی جمله کاملاً برعکس شده است. این مثال خوبی برای دقت در استفاده از علائم نگارشی مانند ویرگول (،) ، نقطه ویرگول (:) ، نقطه ویرگول (؛) ، پرانتز () و ... است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۱
زینب محمددوست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی